Dispoziții speciale: 3.3
Dispoziție specială 274
Se aplică dispozițiile de la 3.1.2.8.
Dispoziție specială 386
În cazul în care substanțele sunt stabilizate prin reglarea temperaturii, sunt aplicabile prevederile de la 2.2.41.1.17, dispoziției speciale V8 din capitolul 7.2, dispoziției speciale S4 din capitolul 8.5 și prescripțiile capitolului 9.6. În cazul în care se folosește stabilizarea chimică, persoana care prezintă ambalajul, RMV-ul sau cisterna pentru transport, trebuie să se asigure că nivelul de stabilizare este suficient pentru a evita polimerizarea periculoasă a substanței care se află la o temperatură medie de încărcare de 50 °C sau 45 °C în cazul unei cisterne mobile. Atunci când stabilizarea chimică devine ineficientă la temperaturi mai scăzute pe perioada de timp anticipat a desfășurării transportului, este necesară o reglare a temperaturii. Pentru a face acest lucru, factorii care trebuie avuți în vedere sunt, în special, capacitatea și forma ambalajului, RMV-ului sau cisternei, efectele izolației în cazul în care este prezentă, temperatura substanței prezentate pentru transport, durata cursei și temperatura mediului ambiant întâlnită în mod normal pe traseu (se ține cont de sezon), precum și eficacitatea și alte proprietăți ale stabilizatorului folosit, controalele operaționale aplicabile prescrise de reglementare (de exemplu prescripțiile referitoare la protecția împotriva surselor de căldură, inclusiv alte încărcături transportate la o temperatură mai mare decât temperatura mediului ambiant), precum și alți factori relevanți.
Instrucțiuni de ambalare: 4.1.4
Instrucțiuni de ambalare P002
Instrucțiuni de ambalare IBC07
Dispoziții speciale de ambalare: 4.1.4
Dispoziții speciale de ambalare PP92
Pentru Nr. ONU 3531 și 3533, ambalajele trebuie să fie concepute și fabricate pentru a permite eliberarea gazelor sau vaporilor pentru a preveni acumularea presiunii care riscă să provoace ruperea ambalajelor în cazul pierderii stabilității.
Dispoziții speciale de ambalare B18
"Pentru Nr. ONU 3531 și 3533, RMV-urile trebuie să fie concepute și fabricate astfel încât să lase să scape gazul sau vaporii cu scopul evitării unei acumulări de presiune care ar risca să provoace ruperea RMV-ului în cazul pierderii stabilizării."
Dispoziții de ambalare în comun: 4.1.10
-
Cisterne mobile și containere pentru vrac
Instrucțiuni de transport: 7.3.24.2.5.2
Instrucțiuni de transport T7
Dispoziții speciale: 4.2.5.3
Dispoziție specială TP4
Nu trebuie depășit gradul de umplere de 90% sau orice altă valoare aprobată de către autoritatea competentă (a se vedea 4.2.1.16.2).
Dispoziție specială TP6
Cisterna trebuie prevăzută cu dispozitive de decompresie corespunzătoare capacității și naturii substanțelor transportate, pentru a se evita, în orice circumstanțe, explozia cisternei, inclusiv în cazul scufundării sale în flăcări. Dispozitivele trebuie să fie, de asemenea, compatibile cu substanța transportată.
Dispoziție specială TP33
Instrucțiunea de transport în cisterne mobile atribuită acestei substanțe se aplică solidelor sub formă de granule sau pulverulente și substanțelor solide care sunt încărcate și descărcate la temperaturi mai mari decât punctul lor de topire, apoi sunt răcite și transportate ca o masă solidă. Pentru substanțele solide care sunt transportate la temperaturi mai mari decât punctul lor de topire, a se vedea 4.2.1.19.
Cod
cisternă: 4.3
Cod cisternă SGAN(+)
Dispoziții speciale: 6.8.44.3.5
Dispoziție specială TU30
Cisternele trebuie umplute conform celor stabilite în raportul de încercare pentru omologarea de tip a cisternei, dar până la cel mult 90% din capacitatea lor.
Dispoziție specială TE11
Rezervoarele și echipamentele lor de serviciu trebuie concepute astfel încât să împiedice pătrunderea de substanțe străine, scurgerea lichidului și formarea oricărei suprapresiuni în interiorul rezervorului datorită descompunerii substanțelor transportate. O supapă de siguranță care să împiedice pătrunderea de corpuri străine, de asemenea, îndeplinește această condiție.
Vehicul pentru transportul în cisterne: 9.1.1.2
Vehicul pentru transportul în cisterne AT
(a) un vehicul destinat transportului de lichide care au un punct de aprindere care nu depășește 60 ºC (cu excepția combustibilului diesel corespunzător standardului EN 590:2013 + A1:2017, motorinei și uleiului de încălzire (ușor) – Nr. ONU 1202 – cu un punct de aprindere așa cum este specificat în standardul EN 590:2013 + A1:2017), în cisterne fixe sau demontabile cu o capacitate mai mare de 1 m3, ori în containere-cisternă sau cisterne mobile cu o capacitate individuală mai mare de 3 m3; sau (b) un vehicul destinat transportului de gaze inflamabile în cisterne fixe sau demontabile cu o capacitate mai mare de 1 m3, ori în containere-cisternă, cisterne mobile sau CGEM cu o capacitate individuală mai mare de 3 m3; (c) un vehicul-baterie cu o capacitate mai mare de 1 m3, destinat transportului de gaze inflamabile; sau (d) un vehicul destinat transportului de peroxid de hidrogen stabilizat sau în soluție apoasă stabilizată conținând mai mult de 60% peroxid de hidrogen (clasa 5.1, Nr. ONU 2015) în cisterne fixe sau demontabile cu o capacitate mai mare de 1 m3, ori în containere-cisternă sau cisterne mobile cu o capacitate individuală mai mare de 3 m3;
Categorie de transport: 1.1.3.6
Categorie de transport 1
Substanţe sau obiecte grupa de ambalare sau codul/grupa de clasificare sau Nr. ONU: Substanţe și obiecte aparţinând grupei de ambalare I și neclasificate în categoria de transport 0 și substanţe și obiecte din următoarele clase: Clasa 1: 1.1B până la 1.1J a/1.2B până la 1.2 J/1.3C/1.3G/1.3H/1.3 J/1.5Da Clasa 2: grupele T, TCa, TO, TF, TOCa și TFC aerosoli: grupele C, CO, FC, T, TF, TC, TO, TFC și TOC produse chimice sub presiune: Nr. ONU 3502, 3503, 3504 şi 3505 Clasa 4.1: Nr. ONU 3221până la 3224, 3231 până la 3240, 3533 și 3534 Clasa 5.2: Nr. ONU 3101 până la 3104 și 3111 la 3120 Cantitate maximă totală pe unitatea de transport: 20
Cod
de restricție în tunel: 8.6
Dispoziții speciale de transport
Colete: 7.2.4
Dispoziții speciale de transport colete V8
A se vedea 7.1.7. NOTĂ: Această dispoziție specială V8 nu se aplică substanțelor vizate la 3.1.2.6 dacă stabilizarea este realizează prin adăugare de inhibitori chimici astfel încât TDAA să fie mai mare de 50 °C. În acest caz, reglarea temperaturii poate fi necesară, de asemenea, dacă temperatura în timpul transportului va depăși 55 °C.
Încărcare, descărcare și manipulare: 7.5.11
Dispoziții speciale de incărcare, descărcare și manipulare CV15
Dispoziții speciale de incărcare, descărcare și manipulare CV21
Unitatea de transport trebuie inspectată minuțios înaintea încărcării. Înaintea transportului, transportatorul trebuie informat: asupra dispozițiilor de funcționare ale sistemului de refrigerare inclusiv, dacă este cazul, trebuie furnizată o listă a furnizorilor de substanțe refrigerente disponibile pe parcurs; asupra procedurilor de urmat în cazul defectării reglării temperaturii. În cazul unei reglări de temperatură conform metodelor descrise la 7.1.7.4.5 b) sau d), trebuie transportată o cantitate suficientă de refrigerent neinflamabil (de exemplu, azot lichid sau zăpadă carbonică), inclusiv o marjă suficientă pentru eventualele întârzieri, cu excepția cazului în care este asigurată o modalitate de reaprovizionare. Coletele trebuie arimate astfel încât să fie accesibile cu ușurință. Temperatura de reglare prescrisă trebuie menținută în timpul ansamblului de operațiuni de transport, inclusiv încărcarea și descărcarea, precum și în timpul opririlor intermediare eventuale.
Dispoziții speciale de incărcare, descărcare și manipulare CV22
Coletele trebuie încărcate astfel încât circulația liberă a aerului în interiorul spațiului rezervat încărcăturii să asigure o temperatură uniformă a încărcăturii. Dacă conținutul unui vehicul sau unui container mare depășește 5000 kg de substanțe solide inflamabile, substanțe care polimerizează și/sau de peroxizi organici, întreaga încărcătură trebuie repartizată în stive de cel mult 5000 kg, separate prin spații cu aer de cel puțin 0,05 m.
Exploatare: 8.5
Dispoziții speciale de exploatare S4
A se vedea 7.1.7. NOTĂ: Această dispoziție specială S4 nu se aplică substanțelor vizate la 3.1.2.6 dacă stabilizarea este realizează prin adăugare de inhibitori chimici astfel încât TDAA să fie mai mare de 50 °C. În acest caz, reglarea temperaturii poate fi necesară, de asemenea, dacă temperatura în timpul transportului va depăși 55 °C.
Număr de identificare a pericolului: 5.3.2.3