a)Această rubrică se aplică motoarelor sau utilajelor care funcționează pe bază de combustibili* clasificați ca mărfuri periculoase, prin intermediul unui sistem cu combustie internă sau de pile de combustie (exemple: motoare cu combustie internă, generatoare, compresoare, turbine, module de încălzire etc.), în cantități superioare celor indicate în coloana (7a) a tabelul A din capitolul 3.2, altele decât echipamentele vehiculelor alocate la Nr. ONU 3166 vizate în dispoziția specială 666; NOTĂ: Această rubrică nu se aplică echipamentelor menționate la 1.1.3.2 a), d) și e), 1.1.3.3 și 1.1.3.7. b) Motoarele sau utilajele golite de combustibilii lichizi sau gazoși, și care nu conțin nicio altă marfă periculoasă, nu fac obiectul ADR; NOTA 1: Un motor sau un utilaj este considerat ca și când ar fi fără combustibil lichid dacă rezervorul de combustibil a fost golit și motorul sau utilajul nu poate funcționa din lipsă de combustibil. Nu este necesar ca elementele motorului sau utilajului, cum ar fi conductele de combustibil, filtrele de combustibil, injectoarele, să fie curățate, drenate sau purjate pentru ca acestea să fie considerate fără combustibil lichid. În plus, nu este necesar ca rezervorul de combustibil lichid să fie curățat sau purjat. NOTA 2: Un motor sau un utilaj este considerat ca și când ar fi fără combustibil gazos dacă rezervoarele de combustibil gazos sunt fără lichid (pentru gazele lichefiate), presiunea din interiorul rezervoarelor nu depășește 2 bari și supapa de alimentare cu combustibil sau de izolare este închisă și încuiată. c) Motoarele și utilajele care conțin combustibili care îndeplinesc criteriile de clasificare ale clasei 3, trebuie să fie alocate la rubricile Nr. ONU 3528 MOTOR CU ARDERE INTERNĂ CU PROPULSIE CU LICHID INFLAMABIL sau Nr. ONU 3528 MOTOR CU PROPULSIE CU PILĂ DE COMBUSTIE CONȚINÂND LICHID INFLAMABIL sau Nr. ONU 3528 UTILAJ CU ARDERE INTERNĂ CU PROPULSIE CU LICHID INFLAMABIL sau Nr. ONU 3528 UTILAJ CU PROPULSIE CU PILĂ DE COMBUSTIE CONȚINÂND LICHID INFLAMABIL, după caz; d) Motoarele și utilajele care conțin combustibili care îndeplinesc criteriile de clasificare ale gazelor inflamabile din clasa 2, trebuie să fie alocate la rubricile Nr. ONU 3529 MOTOR CU ARDERE INTERNĂ CU PROPULSIE CU GAZ INFLAMABIL sau Nr. ONU 3529 MOTOR CU PROPULSIE CU PILĂ DE COMBUSTIE CONȚINÂND GAZ INFLAMABIL sau Nr. ONU 3529 UTILAJ CU ARDERE INTERNĂ CU PROPULSIE CU GAZ INFLAMABIL sau Nr. ONU 3529 UTILAJ CU PROPULSIE CU PILĂ DE COMBUSTIE CONȚINÂND GAZ INFLAMABIL, după caz: Motoarele și utilajele care funcționează atât pe bază de gaz inflamabil, cât și pe bază de lichid inflamabil, trebuie să fie alocate la rubrica corespunzătoare a Nr. ONU 3529; e) Motoarele și utilajele care conțin combustibili lichizi care îndeplinesc criteriile de clasificare de la 2.2.9.1.10 pentru substanțe periculoase pentru mediu și care nu îndeplinesc criteriile de clasificare ale niciunei alte clase, trebuie să fie alocate la rubricile Nr. ONU 3530 MOTOR CU ARDERE INTERNĂ sau Nr. ONU 3530 UTILAJ CU ARDERE INTERNĂ, după caz; f) Motoarele și utilajele ar putea conține și alte mărfuri periculoase decât combustibilii (de exemplu baterii, stingătoare de incendiu, acumulatoare cu gaze comprimate sau dispozitive de siguranță) necesare pentru funcționarea acestora sau utilizarea acestora în condiții de siguranță, fără a fi supuse altor prescripții în ceea ce privește aceste alte mărfuri periculoase, cu excepția cazului în care se prevede altfel în ADR. Cu excepția cazului în care se prevede altfel în dispoziția specială 667, bateriile cu litiu trebuie să îndeplinească prescripțiile de la 2.2.9.1.7; g) Motoarele și utilajele nu fac obiectul altor prescripții ale ADR, dacă îndeplinesc următoarele prescripții: i) Motorul sau utilajul, inclusiv mijlocul de retenție care conține mărfurile periculoase, trebuie să fie conform prescripțiilor constructive ale autorității competente din țara de fabricație2; ii) Orice supapă sau deschidere (de exemplu, dispozitivele de ventilare) trebuie să fie închisă în timpul transportului; iii)Motorul sau utilajul trebuie să fie orientat pentru a preveni scurgerile accidentale de mărfuri periculoase și să fie arimat prin intermediul unor mijloace care să permită reținerea motorului sau utilajului pentru a preveni orice mișcare în timpul transportului care ar putea modifica orientarea sau i-ar cauza deteriorarea; iv) Pentru Nr. ONU 3528 și 3530: Dacă motorul sau utilajul conține o cantitate de combustibil lichid mai mare de 60 de litri și are o capacitate mai mare de 450 de litri, dar care nu depășește 3000 de litri, trebuie etichetat pe două părți opuse conform 5.2.2; Dacă motorul sau utilajul conține o cantitate de combustibil lichid mai mare de 60 de litri și are o capacitate mai mare de 3000 de litri, trebuie placardat pe două părți opuse. Plăcile-etichetă trebuie să corespundă etichetelor prevăzute în coloana (5) a tabelului A din capitolul 3.2 și să fie conforme specificațiilor de la 5.3.1.7. Plăcile-etichetă trebuie aplicate pe un fond de culoare contrastantă sau să fie delimitate de o bordură continuă sau punctată; v) Pentru Nr. ONU 3529: Dacă rezervorul de combustibil al motorului sau utilajului are o capacitate în apă mai mare de 450 de litri, dar care nu depășește 1000 de litri, trebuie etichetat pe două părți opuse conform 5.2.2; Dacă rezervorul de combustibil al motorului sau utilajului are o capacitate în apă mai mare de 1000 de litri, trebuie placardat pe două părți opuse. Plăcile-etichetă trebuie să corespundă etichetelor prevăzute în coloana (5) a tabelului A din capitolul 3.2 și să fie conforme specificațiilor de la 5.3.1.7. Plăcile-etichetă trebuie aplicate pe un fond de culoare contrastantă sau să fie delimitate de o bordură continuă sau punctată; vi) Un document de transport conform cu 5.4.1 este necesar numai atunci când motorul sau utilajul conține o cantitate de combustibil lichid mai mare de 1000 de litri pentru Nr. ONU 3528 și Nr. ONU 3530, sau are o capacitate în apă mai mare de 1000 de litri pentru Nr. ONU 3529. Acest document de transport trebuie să conțină următoarea mențiune: „Transport conform dispoziţiei speciale 363”.