Dispoziții speciale: 3.3
Dispoziție specială 328
Această rubrică se aplică cartușelor pentru pile de combustie, inclusiv atunci când sunt conținute în echipament sau ambalate cu echipamentul. Cartușele pentru pile de combustie instalate în sau parte integrantă a unui sistem de pile de combustie sunt considerate ca fiind conținute în echipament. Un cartuș pentru pile de combustie înseamnă un obiect care stochează combustibil pentru a fi descărcat în pila de combustie prin supapa (ele) care controlează descărcarea combustibilului în pila de combustie. Cartușele pentru pile de combustie, inclusiv atunci când sunt conținute în echipament, trebuie să fie concepute și construite astfel încât să prevină scurgerile de combustibil în condiții normale de transport. Modelele de cartușe pentru pile de combustie care folosesc lichidele drept combustibili trebuie să treacă o încercare de presiune internă la o presiune de 100 kPa (presiune manometrică) fără nicio scurgere. Cu excepția cartușelor pentru pile de combustie care conțin hidrogen în hidrură metalică care trebuie să fie în conformitate cu dispoziției speciale 339, fiecare model de cartușe pentru pile de combustie trebuie să treacă o încercare la cădere de la 1,2 metri realizată pe o suprafață rigidă neelastică pe direcția cea mai pretabilă pentru a rezulta avarierea sistemului de retenție, fără pierderi de conținut. Atunci când bateriile cu litiu metal sau bateriile cu litiu ion sunt conţinute într-un sistem de pile de combustie, expediția trebuie să fie efectuată conform acestei dispoziţii speciale şi rubricilor corespunzătoare ale Nr. ONU 3091 BATERII CU LITIU METAL CONŢINUTE ÎNTR-UN ECHIPAMENT sau Nr. ONU 3481 BATERII CU LITIU ION CONŢINUTE ÎNTR-UN ECHIPAMENT.
Dispoziție specială 338
Fiecare cartuș pentru pile de combustie transportat sub această rubrică și conceput pentru a conține un gaz lichefiat inflamabil trebuie: (a) Să fie capabil să reziste, fără scurgeri sau spărturi, la o presiune de cel puțin două ori presiunea de echilibru a conținutului la 55ºC; (b) Nu trebuie să conţină mai mult de 200 ml de gaz lichefiat inflamabil a cărui presiune de vapori nu trebuie să depăşească 1000 kPa la 55 °C; şi (c) Să treacă încercarea în baia de apă fierbinte descrisă în 6.2.6.3.1.
Instrucțiuni de ambalare: 4.1.4
Instrucțiuni de ambalare P004
Dispoziții speciale de ambalare: 4.1.4
-
Dispoziții de ambalare în comun: 4.1.10
-
Cisterne mobile și containere pentru vrac
Instrucțiuni de transport: 7.3.24.2.5.2
-
Dispoziții speciale: 4.2.5.3
-
Dispoziții speciale: 6.8.44.3.5
-
Vehicul pentru transportul în cisterne: 9.1.1.2
-
Categorie de transport: 1.1.3.6
Categorie de transport 2
Substanţe sau obiecte grupa de ambalare sau codul/grupa de clasificare sau Nr. ONU: Substanţe aparţinând grupei de ambalare II, neclasificate în categoriile de transport 0, 1 sau 4, precum și substanţe și obiecte din clasele următoare: Clasa 1: 1.4B până la 1.4G și 1.6N Clasa 2: grupa F aerosoli: grupa F produse chimice sub presiune: Nr. ONU 3501 Clasa 4.1: Nr. ONU 3225 până la 3230, 3531 și 3532 Clasa 4.3: Nr. ONU 3292 Clasa 5.1: Nr. ONU 3356 Clasa 5.2: Nr. ONU 3105 până la 3110 Clasa 6.1: Nr. ONU 1700, 2016 și 2017 și substanţe și obiecte aparţinând grupei de ambalare III Clasa 9: Nr. ONU 3090, 3091, 3245, 3480 și 3481 Cantitate maximă totală pe unitatea de transport: 333
Cod
de restricție în tunel: 8.6
Dispoziții speciale de transport
Încărcare, descărcare și manipulare: 7.5.11
Exploatare: 8.5
Dispoziții speciale de exploatare S2
Prescripții suplimentare referitoare la transportul de substanțe lichide sau gazoase inflamabile (1) Aparat de iluminat portabil Se interzice pătrunderea într-un compartiment de încărcare al vehiculelor închise care transportă lichide având un punct de aprindere care nu depășește 60 °C sau substanțe sau obiecte inflamabile aparținând clasei 2, cu aparate de iluminat portabile altele decât cele care sunt concepute și construite astfel încât să nu poată aprinde vaporii sau gazelle inflamabile care s-ar fi putut răspândi în interiorul vehiculului. (2) Funcționarea aparatelor de încălzit cu combustie în timpul încărcării sau descărcării Se interzice funcționarea aparatelor de încălzit cu combustie în vehiculele de tip FL (a se vedea Partea 9) în timpul încărcării și descărcării, precum și în locurile de încărcare. (3) Măsuri care trebuie luate pentru a se evita acumularea de sarcini electrostatice În cazul vehiculelor de tip FL (a se vedea Partea 9), trebuie realizată o bună conexiune electrică între șasiul vehiculului și pământ, înainte de umplerea sau golirea cisternelor. În plus, viteza de umplere trebuie să fie limitată.
Număr de identificare a pericolului: 5.3.2.3
-